Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018

Δίνοντας αξία στη μητρική γλώσσα

Παρατίθεται παρακάτω, ένα ενδιαφέρον, πρόσφατο άρθρο (16.03.2018), δημοσιευμένο στο περιοδικό του γερμανικού συνδικάτου εκπαιδευτικών της Βάδης Βυρτεμβέργης, με τίτλο "Herkunftssprachen wertschätzen".

Το θέμα του έχει να κάνει με την αξία που θα πρέπει να δώσει το γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα στη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας, μαθητών που έχουν καταγωγή από άλλες μη γερμανόφωνες χώρες.

Το αναδημοσιεύω, λόγω του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος που παρουσιάζουν τα επιχειρήματά του και για το μάθημα που διδάσκουμε εμείς, δηλαδή της μητρικής μας γλώσσας των Ελληνικών.

Βασικό επιχείρημα του άρθρου το οποίο συνηγορεί υπέρ της δίγλωσσης διδασκαλίας είναι ότι η συστηματική διδασκαλία της μητρικής γλώσσας, σε διάφορες εθνικές μειονότητες που ζουν στη Γερμάνια, όχι μόνο δεν παρεμποδίζει τις γλωσσικές δεξιότητες που οι μαθητές θα αποκτήσουν στα γερμανικά, αλλά αντίθετα δρα καταλυτικά στην ανάπτυξη αυτών.

Το παραπάνω επιχείρημα τεκμαίρεται μέσα από διάφορες έρευνες που έχουν γίνει στη Γερμανία, οι οποίες εμφανίζουν να υπάρχει θετική επίδραση από τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας, στις γενικότερες ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών στα γερμανικά σχολεία.
Παρατηρείται συγκεκριμένα ότι, όταν υπάρξει σωστή διδασκαλία της μητρικής γλώσσας του μαθητή, οι δεξιότητες που κερδίζει μέσα από αυτή τη διδασκαλία «μεταφέρονται» επιτυχώς και σε αντίστοιχες γλωσσικές δεξιότητες στη Γερμανική.

Με απλά λόγια:
Η συστηματική διδασκαλία των μαθητών μας στην ελληνική γλώσσα θα τους βοηθήσει σημαντικά στις επιδόσεις τους στο Γερμανικό σχολείο. 

Και ένα μήνυμα για τους γονείς των μαθητών που διδάσκω:
Γνωρίζω ότι αντίστοιχα επιχειρήματα με αυτά που αναφέρει το άρθρο, σας έχω αναφέρει κατά καιρούς κι εγώ. Είναι ωστόσο σημαντικό να βλέπει κανείς, ότι και σε τοπικό επίπεδο, η επίσημη θέση των Γερμανών συναδέλφων μου, υποστηρίζει τα ίδια πράγματα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου