Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

Ενημερωτικό για το Τμήμα "Επιπέδου Α2"

Αγαπητοί γονείς,
Όπως έχετε ενημερωθεί, το νέο πρόγραμμα του τμήματος προετοιμασίας εξετάσεων επιπέδου Α2 Ελληνομάθειας θα είναι κάθε Τετάρτη και Πέμπτη από τις 15:35 έως τις 17:30 και κάθε Παρασκευή από τις 14:00 έως τις 16:00 (επισημαίνουμε ότι κάθε Παρασκευή μάς έχει δοθεί "εντολή" από το γερμανικό σχολείο που μας φιλοξενεί, να "σχολάμε" τους μαθητές στις 16:00 η ώρα).

Κατ' αρχήν, όπως σας έχω ήδη επισημάνει, το νέο τμήμα "επίπεδο Α2" συνεχίζει από εκεί που σταματήσαμε ως τμήμα Δ΄ τάξης πέρυσι.

Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές θα φέρουν μαζί τους τα ίδια βιβλία που δουλεύαμε πέρυσι (θα τα συνεχίσουμε μέχρι να τα ολοκληρώσουμε) και θα έχουν την ίδια γραφική ύλη (τετράδιο, μολύβια, ξύστρα, γόμα και ντοσιέ για τις φωτοτυπίες).
Το μόνο επιπρόσθετο που θα χρειαστούμε (και σας παρακαλώ να το προμηθευτείτε το συντομότερο δυνατό) είναι ένα τετράδιο για να γράφουμε "εκθέσεις". Η παραγωγή γραπτού λόγου, είναι πολύ σημαντική σε όλες τις υπόλοιπες εξετάσεις ελληνομάθειας που έχουμε μπροστά μας.
Το τετράδιο που θα χρειαστούμε, ονομάζεται "Arbeitsblock, 50 Blatt, Lineatur 21 (μέγεθος Α4)" (δείτε ενδεικτικά εδώ)

Σημαντικό είναι το τετράδιο αυτό να έχει στο πλάι "τρύπες" προκειμένου να μπορούμε να οργανώνουμε τις εργασίες στο ντοσιέ μας και να έχει αυτόνομα φύλλα τα οποία να μου παραδίδονται προς διόρθωση.

Ένα άλλο ερώτημα που μου έχει τεθεί από γονείς, είναι το ποιοι μαθητές έχουν "δικαίωμα" να συμμετέχουν στο τμήμα "επιπέδου Α2".
Όπως σας έχω πει επανειλημμένως και από πέρυσι, δεν έχω δικαίωμα, ούτε και επιθυμώ να "επιλέγω" τους μαθητές μου.

Από την άλλη, έχω ενημερώσει κάθε μαθητή μου σε ποιο επίπεδο ελληνομάθειας αντιστοιχεί η επίδοσή του.
Αυτό ωστόσο δε σημαίνει, ότι η επίδοση του κάθε μαθητή δεν μπορεί κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους να αλλάξει.
Κάθε μαθητής μπορεί να κάνει, ανά πάσα στιγμή, άλματα στην πρόοδό του, αρκεί να μελετά συστηματικά και να είναι συνεπής στα μαθήματά μας (δύο φορές την εβδομάδα δηλαδή) και στις κατ' οίκον εργασίες του.

Συνεπώς:
Το επίπεδο του τμήματός θα στοχεύει σε εξετάσεις ελληνομάθειας "επιπέδου Α2". Το αν, σε συνεργασία με το παιδί σας, επιλέξετε να συμμετέχετε σε αυτό το τμήμα ή στο τμήμα "επιπέδου Α1" που έχουμε δημιουργήσει, εναπόκειται σε εσάς και είναι δική σας ευθύνη η επιλογή που θα κάνετε.

Και τέλος... ως προς το θέμα του προγράμματος.
Από πλευράς μου, υπάρχει η σκέψη να αφιερώσω 3 μέρες στο τμήμα επιπέδου Α2, με τη λογική μία από αυτές (στο μυαλό μου έχω την Πέμπτη) να έρχονται όσοι μαθητές επιθυμούν μόνο μία φορά την εβδομάδα μάθημα ελληνικών.
Τις υπόλοιπες δύο (δηλαδή Τετάρτη και Παρασκευή) να έρχονται οι μαθητές που επιθυμούν να παρακολουθούν δύο φορές μαθήματα ελληνικών. Είναι αυτονόητο ότι σε αυτή την περίπτωση, άλλοι θα είναι οι ρυθμοί διδασκαλίας του ενός τμήματος και άλλοι του άλλου.

Επειδή ωστόσο δε θέλω να αποφασίζω μόνος μου και επειδή τα παιδιά σας είναι πλέον αρκετά μεγάλα, σας παρακαλώ να τα ενημερώσετε ότι σήμερα (Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου 2017) και αύριο (Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου 2017) θα τους ζητήσω να πουν τη δική τους άποψη (για το πώς επιθυμούν να διαμορφωθεί το πρόγραμμα).
Ανάλογα τις απαντήσεις τους και λαμβάνοντας δημοκρατικά υπόψιν μας την πλειοψηφία, θα διαμορφώσω και εγώ στη συνέχεια το οριστικό μας πρόγραμμα.

Τα χαιρετίσματά μου και ευχές για ένα καλό ξεκίνημα στη νέα μας σχολική χρονιά,
--
Γιώργος Π. Μαρκατάτος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου